Gepubliceerd op: 4 oktober 2011
Pitch
Whatser start samenwerking met De Telefoongids http://pr.co/p/000nfs
Samenvatting
Whatser, de mobiele applicatie die gebruikers persoonlijke suggesties geeft voor leuke plekken op basis van hun locatie, zal per direct worden verrijkt met ruim honderdduizend locaties afkomstig van De Telefoongids & Gouden Gids. Deze plekken stonden voorheen nog niet in Whatser waardoor het voor de gebruiker nu nog makkelijker wordt om hun favoriete locaties te vinden en te delen met hun vrienden.
Details

De toegevoegde locaties bestaan voornamelijk uit restaurants, kroegen, musea en winkels en worden in veel gevallen voorzien van de openingstijden, een omschrijving en eventueel ook foto’s. Een Whatser gebruiker krijgt zo bij een suggestie van een nieuwe plek snel een beter beeld van wat men precies op zo’n locatie kan verwachten.

“De Telefoongids heeft als één van de belangrijkste doelstellingen het verbinden van mensen met bedrijven. Door deze samenwerking zijn onze klanten nu ook vindbaar in Whatser en vergroten wij zodoende het bereik voor onze klanten”, aldus Orban Büller, Productmanager Mobile van De Telefoongids BV.

"Onze content zat voorheen voornamelijk in de grote steden, door deze eerste stap in de samenwerking met De Telefoongids zijn nu ook de plekken buiten de Randstad goed vindbaar geworden. De samenwerking past daarnaast perfect binnen onze doelstelling om de komende tijd ons bereik verder te gaan vergroten via partnerships", aldus Michiel Verberg, medeoprichter van Whatser.

Notes voor de redactie – niet voor publicatie:

• De Gouden Gids collectie is te vinden binnen de gepromote selectie van alle mobiele applicaties, door het zoeken op De Gouden Gids of hier: http://whatser.com/users/37876
  • Whatser is beschikbaar in public beta, voor de iPhone en Android. Alle inhoud is volledig beschikbaar via http://whatser.com

Over Whatser:

Whatser is een applicatie voor smartphone en web waarmee gebruikers hun favoriete spots verzamelen, deze delen met hun vrienden en de stad helemaal 'eigen' maken. Whatser gebruikers zijn altijd op de hoogte van wat er gebeurt en weten where to go, omdat ze persoonlijke suggesties krijgen, gebaseerd op hun huidige locatie, favoriete spots en aanbevelingen van hun vrienden uit hun sociale netwerk. Het Whatser kantoor zit in Amsterdam en is opgericht door Michiel Verberg, Pieter Saman en Arthur Langereis. Whatser vind je op http://whatser.com , http://twitter.com/whatser en http://facebook.com/whatser.

Citaten
De Telefoongids heeft als één van de belangrijkste doelstellingen het verbinden van mensen met bedrijven. Door deze samenwerking zijn onze klanten nu ook vindbaar in Whatser en vergroten wij zodoende het bereik voor onze klanten.

— Orban Büller, Productmanager Mobile van De Telefoongids BV
Onze content zat voorheen voornamelijk in de grote steden, door deze eerste stap in de samenwerking met De Telefoongids zijn nu ook de plekken buiten de randstad goed vindbaar geworden. De samenwerking past daarnaast perfect binnen onze doelstelling om de komende tijd ons bereik flink te gaan vergroten via partnerships.

— Michiel Verberg, medeoprichter van Whatser